وبلاگ رسمی فولادسل

وبلاگ رسمی فولادسل ، بازار آهن آلات ، خرید و فروش آهن آلات ، بازار فولاد ، فروشگاه اینترنتی آهن آلات

وبلاگ رسمی فولادسل

وبلاگ رسمی فولادسل ، بازار آهن آلات ، خرید و فروش آهن آلات ، بازار فولاد ، فروشگاه اینترنتی آهن آلات

ورق آلیاژی ضد سایش چیست و چه کاربردی در صنایع دارد؟

 

ورق آلیاژی ضد سایش در واقع به پدیده لغزش یک ماده یا یک سطح روی سطحی دیگر که در واقع یک کار مکانیکی محسوب می شود و باعث کنده شدن ذرات موجود در سطح گشته و سایش سطحی را به وجود می آورد، سایش می گویند.

ورق های ضد سایش (هاردوکس)، همانطور که از اسمشان مشخص است ورق های آلیاژی با مقاومت به سایش، سختی و ضربه پذیری بالا هستند که برای دوام آوردن در شرایط دشوار و مدت زمان طولانی تولید می شوند و در ساخت آنها از روش نورد استفاده می شود. با توجه به شرایط کاری و سختی مورد نیاز، دارای سختی های 400، 450، 500، 550، 600 برینل و حتی بالاتر می باشند و بر همین اساس نامگذاری می شوند.

قیمت ورق آلیازی ضدسایش


 

 انواع ورق ضد سایش

ورق‌های ضد سایش را می توان از مواد مختلف ساخت: C954، 4140QT، 4340QT، AR400 و AR500 بسیار رایج هستند.

برندهای مختلفی از ورق ضدسایش وجود دارد که پر استفاده ترین آنها ورق هاردوکس میباشد. از انواع دیگر ورق ضدسایش می توان به ورق ضد سایش ولدوکس (Weldox)، ورق ضد سایش دورستات (Durostat) و ورق ضد سایش کرسابرو (creusabro) اشاره کرد.

امروزه این فولاد در گریدهای هاردوکس 400، 450، 500، 550، 600، HiTuf حتی Extreme موجود است. این گریدها با توجه به سختی، سفتی، انعطاف پذیری و امکان جوش تفاوت دارند.

ورق ضدسایش ولدوکس نیز در گریدهای 960، 1300 تولید می شوند. این نوع ورق ها هم از لحاظ ماشینکاری و جوشکاری بسیار عالی می باشند.

ورقهای دوروستات در گریدهای 400، 450، 500، B2 و B4 و ورقهای ضدسایش ساخته میشوند.

مشخصات ورق های ضد سایش:

  •  رنگ ضد زنگ اپوکسی
  •  مارکینگ رنگی با شماره ذوب و کلیه مشخصات
  •  تست UT کامل(در مارکینگ قید شده)
  • شناسنامه اصلی لب تیز و بدون هرگونه اعوجاج
  •  ضخامت از 3 – 50 میلی متر به صورت برگ و برش خورده
  •  لیبل های جانبی برای شناسایی سریع کالا

کاربرد ورق ضد سایش فولادسل

این محصولات به دلیل عمر بالا، مقاومت بالا در برابر سایش و همچنین دوام بالا در مناطق بد آب و هوایی اغلب در معادن، جهت ساخت نوار نقاله، جهت حمل مواد، مواردی که امکان سایش محصول بالا باشد و یا برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین صنعتگران جهت ساخت قطعات حساس و نیازمند به دارا بودن عمر بالا دارند از این ورق استفاده می کنند.

قیمت ورق آلیاژی ضد سایش

برای اطلاع از لیست قیمت روز ورق آلیاژی ضد سایش از سایت فولادسل اقدام نمایید. جهت دریافت قیمت ورق آلیاژی ضد سایش امروز به صورت ایمیل در خبرنامه ما عضو شوید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد