وبلاگ رسمی فولادسل

وبلاگ رسمی فولادسل ، بازار آهن آلات ، خرید و فروش آهن آلات ، بازار فولاد ، فروشگاه اینترنتی آهن آلات

وبلاگ رسمی فولادسل

وبلاگ رسمی فولادسل ، بازار آهن آلات ، خرید و فروش آهن آلات ، بازار فولاد ، فروشگاه اینترنتی آهن آلات

بررسی ورق فولادی A516 و کاربرد آن در صنایع

 

ورق آلیاژی  A516  خانواده ای از ورق های فولادی بوده که کاربرد اصلی آنها در ساخت مخازن جوشی که نیاز به سختی بالایی دارند و ورق آلیاژی A516 در ۴ دسته مختلف ساخته می شوند که هر کدام از این ورق آلیاژی دارای کشش مختلفی می باشد.
مشابه اکثر ورق های آلیاژی این محصول هم در دسته ورق های گرم قرار میگیرد. ورق آلیاژی A516 در حقیقت در یک دسته کلی تر محصولات به نام ورق های آتشخوار قرار میگیرد. این نوع ورق ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر حرارت دارد با نام ورق آتشخوار شناخته میشوند. از دیگر انواع ورق آلیاژی در این نوع میتوان به ورق 17Mn4 اشاره کرد.

قیمت ورق آلیاژی A516

 

این نوع ورق آلیاژی در 4 گرید اصلی 55، 60، 65 و 70 تولید و با نام‌های  A516 Gr 65،  A516 Gr 60، A516 Gr 55 و A516 Gr 70 تولید و راهی بازار می‌شود. ترکیب شیمیایی این محصول در گریدهای مختلف تفاوت اندکی با یکدیگر دارند اما همین تفاوت اندک کافی است تا شاهد خواص مختلف بین این گریدهای ورق آلیاژی A516 باشیم. به همین دلایل یکی از مسائل اصلی که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه کرد گواهینامه های معتبر محصول است. این گواهینامه ها محصول را از نظر ترکیب شمیایی و خواص مکانیکی مثل مقاومت کششی تایید می کنند.

کاربرد ورق فولادی A516

  • ورق آتشخوار A516 در صنایع مختلفی کاربرد دارد که از عمده ترین مصرف ورق A516 می توان به استفاده در صنایع مخزن سازی و دیگ های بخار اشاره کرد.
  • از دیگر موارد استفاده این ورق می توان به؛ مخازن تحت فشار، اتصالات و مبدل های تحت فشار، مخازن کروی و تجهیزات انرژی های تجدید پذیر اشاره کرد.
  • فروش انواع ورق‏ های آلیاژی صنعتی تولید داخلی مانند اکسین و فولادمبارکه و ورق های آلیاژی خارجی ( ایلیچ، دیلینگر، پوسکو، MMK، دیلیدور،دوفرکو و…).
  • این نوع ورق ها با دارابودن متریال خاص فولادی مورد مصرف صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی می باشد.
  • با توجه به شکل بافت فولادی این نوع فولاد گزینه مناسبی جهت ساخ مخازن گازی ( گاز ترش-گاز شیرین ) است. این ورق ها در ساخت مخازن ذخیره گاز CNG_LPG_OPG_LNG میباشد
  • مخازن تحت فشار ، اتصالات و مبدل های تحت فشار ، مخازن کروی و تجهیزات انرژی های تجدید پذیر.


ویژگی های ورق فولادی A516

  • A516 Gr 70 در مقایسه با A516 Gr 60 دارای کیفیت ، خواص جوشکاری ، برشکاری و انعطاف پذیری بهتر است.
  • شرکت های داخلی مخزن سازی، عمدتا از ورق های ساخت ایران ( فولاد مبارکه ) و ساخت کشورهای اوکراین ، کره جنوبی و چین استفاده می کنند که در این میان ، ورق های A516 ایرانی و چینی دارای کیفیت پایین تر و درصد منگنز کم تر هستند.
  • گفتنی است ورق کربن استیل A516 دارای گرید های ۵۵ و ۶۵ ( مطابق ASTm  امریکا ) نیز می باشد.
  • ورق های A516 با گریدهای دیگری مانند A516 Gr 55 و A516 Gr 65 ( مطابق ASTM امریکا ) نیز تولید می شوند.
  • در واقع تفاوت گریدهای مختلف ورق آتشخوار در تحمل فشار و دما ، قابلیت عدسی شدن ، تست کشش و تست ضربه است.


قیمت ورق آلیاژی a516 فولادسل
قیمت ورق مخزن و ورق آلیاژی a516 در سایت فولادسل بروزرسانی شده است. جهت تایید قیمت ورق A516 gr 70 و موجودی با کارشناسان فولادسل تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد