وبلاگ رسمی فولادسل

وبلاگ رسمی فولادسل ، بازار آهن آلات ، خرید و فروش آهن آلات ، بازار فولاد ، فروشگاه اینترنتی آهن آلات

وبلاگ رسمی فولادسل

وبلاگ رسمی فولادسل ، بازار آهن آلات ، خرید و فروش آهن آلات ، بازار فولاد ، فروشگاه اینترنتی آهن آلات

بررسی ورق آلیاژی st52 و کاربرد آن در صنایع مختلف

حتما با فولاد های کم کربن آلیاژی آشنا هستید. این فولادها با کاهش حجم مصرفی فولاد در پروژه های عمرانی، نقش به سزایی در کاهش هزینه ها دارند. در این میان ورق آلیاژی ST52  با ترکیب شگفت انگیزی از شکل پذیری و استحکام، جایگاه ویژه ای دارد.

این نوع ورق ها که در ابعاد 1500 * 6000 میلی متر و 2000* 6000 میلی متر عرضه می گردد در ایران توسط شرکت های فولاد مبارکه و اکسین و در نوع وارداتی آن از کشور های ژاپن ، کره ، هند ، چین ، روسیه و آلمان وارد می گردد.


قیمت ورق آلیاژی st52

ورق ST52 نوعی ورق سیاه آلیاژی بوده که در صنعت کاربرد فراوانی دارد. این ورق یک فولاد ساختاری با مقاومت بالا است که می تواند به راحتی به سایر فولادهای قابل جوشکاری، جوش داده شود. ورق ST52 با دارا بودن مقادیر قابل توجهی عناصر سیلیسیم و منگنز نسبت به ورق های ST37 و ST33 از خواص مقاومت در برابر پیچش و خمش ، خاصیت ارتجاعی و تحمل وزن بیشتری برخوردار است.

St به معنی یک ساختار فولاد کربنی کلی است (که این یعنی کربن ساده به جای آلیاژ کم) ، که برای عملیات حرارتی در نظر گرفته نمی شود (به غیر از عملیات حرارتی که به طور طبیعی در هنگام خنک شدن از عملیات نورد گرم اتفاق می افتد). و 52 به معنی حداقل استحکام کششی 52 کیلوگرم در هر میلیمتر مربع است. در واحدهای SI ، این عدد 510 مگاپاسکال است.

به طورمثال ورق ST44 به این معناست که این فولاد حاوی 44 کیلوگرم استحکام کششی در 1 میلی متر مربع است. عددی که بعد از 52 قرار میگیرد و بوسیله یک خط تیره از آن جدا می شود ، نشان دهنده درجه کیفیت آن فولاد است به طور مثال ورق st52-3 نشان دهنده فولاد ساختمانی با استحکام کششی 520 نیوتن بر میلی متر مربع و با درجه کیفیت 3 می باشد.

کاربرد ورق آلیاژی st52

  • همیشه استفاده از فولادهای آلیاژی به دلیل رسیدن به مقاومت بالاتر با حجم پایین است . فولاد های آلیاژی با کاهش حجم مصرف فولاد پروژه و همچنین کاهش سطح مقطع سازه نقش بسزایی در کاهش هزینه و بازده سازه داشته است.
  • یکی از مهم ترین خواصی که در ساختمان سازی مورد انتظار است، شکل پذیری بالا در عین تحمل وزن است. ورق ST52 به دلیل داشتن عناصر سیلیسیم و منگنز، در مقایسه با ورق های ST37 و ST44 از خواص ارتجاعی و استحکام مناسبی برخوردار است.
  • نکتۀ دیگری که این فولاد را متمایز می­کند، خواص جوشکاری آن است. در عملیات جوشکاری به دلیل حرارت بالای ایجاد شده، استحکام اکثر فولادها کاهش می یابد. اما ورق های ST52 بعد از عملیات جوشکاری یا شکل دهی باز هم استحکام قابل قبولی از خود نشان می دهند.

لیست قیمت ورق آلیاژیst52 فولادسل

قیمت ورق st52،در سایت فولادسل در محل کارخانه و انبار تهران بروز رسانی می شود.جهت تایید قیمت ورق st52 با کارشناسان فولادسل تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد